Monday, March 8, 2010

3 idiots best!



3 idiots sangat best! Kalo yang belum tengok, i suggest tengok la movie ni..Cite hindustan yang bukan macam cite hindustan yang lain..

filem ini mengisahkan tentang 3 orang sahabat baik, Raju, Farhan dan Rancho yang belajar di Imperial College of Engineering..

Raju yang menjadi harapan keluarga untuk mengubah nasib keluarga yang miskin, ayahnya yang lumpuh dan kakaknya yang masih tidak berkahwin kerana tidak mampu membayar mahar..

Farhan pula belajar di ICE kerana kehendak bapanya yang mahukan anaknya menjadi engineer sedangkan farhan minat dalam bidang fotografi..

manakala Rancho (lakonan Amir Khan) yang belajar di ICE keranaa minatnya yang mendalam dalam bidang science dan engineering dan belajar bukan untuk dapatkan degree..Apa yang aku dapat dari filem 3 idiots:

Just be what you want to be and not what others want to see..Ikut kata hati anda..
Belajar di sekolah/universiti bkn untuk lulus periksa, bkn untuk dapatkan pekerjaan semata-mata tapi untuk gain knowledge..Ikhlaskan hati dalam belajar..
Kreatif dan aplikasikan apa yang telah belajar..
Fahamilah orang lain

Terfikir siapa yang idiots sebenarnya dalam movie ni

Nota kaki : masih belum diberi kesempatan baca novel Rindu Andalusia, kisah penindasan sebuah keluarga Islam selepas kejatuhan Islam di Cordova..

2 comments:

Dany Quecera said...

mn nk dpt cter ni bos? sila hit kt skype o ovo.thnk.. :)

izzah said...

okeh..beyeh..