Monday, March 28, 2011

Tanjung Dawai - Pantai Merdeka - Semeling

 Yuuuhuuu!
Da lama gile ok tak update blog kesayangan aku ni..
Mesti korang da rindu kan kan..huhu

Ok kali ni aku nak cerita pasal aktiviti hujung minggu
2 minggu lepas ;19/ 3 
aku pegi jalan - jalan di Sungai Petani Kedah

Tempat pertama yang dituju ; Tanjung Dawai
lebih kurang 30 km dari pekan Sungai Petani, Kedah
Kat sni banyak makanan laut mcm 
ikan kering, belacan,  keropok ikan
Hah kat sini la selalu orang mai membeli



Destinasi kedua ; Pantai Merdeka
Dari Tanjung Dawai aku pi pantai merdeka pulak
naek bot tak sampai 5 minit da smpai Pantai Merdeka
Kebetulan time aku pi ada pulak ekspo jualan
So apalagi shopping la..huhu

laju gile naek bot rasa macam nak terbang tudung

Sempat lagi shopping

Destinasi ketiga ;Muzium Arkeologi Lembah Bujang

1st time sampai muzium arkeologi ni..
Kat muzium ni byk artifak sejak kurun ke-3 lagi
dan candi-candi seperti candi lembah bujang,
candi batu pahat & banyak lagi
antara artifak yang dipamer




 last destination; jeti Semeling
cantik ok kat jeti semeling ni
time aku pi ada la 3-4 pasang pengantin
yang tengah wat photoshot kt sini
memang cantik sangat



Ni first time aku sampai Tanjung Dawai, Muzium Arkeologi 
ngn Semeling
Padahal Bukit Mertajam dengan Sungai Petani
tak ada la jauh mana..huhu


Ok tu ja yang aku nak cerita
nanti aku cerita pasal aktiviti minggu depan pulak

8 comments:

Anonymous said...

em..mana pics kat jetty semeling tu kata cantik sangat excited nak tengok ni :)

izzah said...

da upload!

Yasmint said...

wa...shopping pe zah? dh lme ak x shopping weh :(

izzah said...

shoping tudung je mint..nk borong sakan gaji blm masuk lg.. =(

Yasmint said...

hehehe...dok umah best...gaji msk leh poye2...ak ni xleh nk poye2 pn...

Anonymous said...

poye2? nak ikut!

cik jannah said...

weh..bjalan sajaa haa..hahaha

izzah said...

zaiem : xleh..ni tuk org muda2 ja..org tua mcm pakcik xleh ikot =p

jannah : haha..jannah ang pun nk ikot ka